دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۲۲:۰۴

طرح ساماندهی قایق‌‌های بدون هویت بزودی اجرایی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل دفتر امور صید و صیادی شیلات ایران گفت: طرح ساماندهی قایق‌‌های بدون هویت در وزارت کشور در دست بررسی است که بزودی مصوب و اجرایی می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، مختار آخوندی در اسکله تعاونی صیادی بندر گناوه افزود: با اجرای این طرح درصورت ثبت قایق‌‌ها و شناورها در سازمان بنادر و دریانوردی، باتوجه به ظرفیت و شرایط مناطق به آنان اجازه فعالیت داده می‌شود‌‌. وی اضافه کرد: شیلات تنها در صورتی اجازه فعالیت صیادی به شناورها را پس از ثبت خواهد داد که آن منطقه دارای ذخایر دریایی لازم باشد‌‌. آخوندی اظهارداشت: باتوجه به برآوردهای موسسه تحقیقات شیلات کشور تلاش صیادی و قدرت برداشت در خلیج فارس 40 درصد بیش از ظرفیت بازسازی ذخایر است و این روند به بحران تبدیل شده و در استان‌‌هایی نظیر بوشهر و خوزستان مشکل وجود دارد و افزایش نخواهیم داشت‌‌.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات کشور در باره طرح بازدارندگی از صید ترال گفت: درحالیکه پیش از این اگر اعتراضی در زمینه صید ترال وجود داشت باید در تهران پیگیری و رسیدگی می‌شد، با ابلاغیه جدید این اختیار به استان‌‌ها و شهرستان‌‌ها تفویض شده است‌‌. آخوندی افزود: براین اساس هر شناوری که صید ترال انجام داد توسط یگان ویژه حفاظت منابع دریایی و دریابانی همان منطقه توقیف و پروانه متخلف در وهله اول سه ماه تعلیق و اگر دوبار ازطرف دادگاه محکوم شود بطور کامل ابطال می‌شود‌‌. وی با بیان اینکه طرح برخورد با روش صید ترال 2 هفته پیش انجام شده است، اظهارداشت: تاکنون چندین شناور که اقدام به صید ترال کرده بودند توقیف و به دادگاه ارجاع شدند‌‌. آخوندی، خواستار همکاری و مشارکت صیادان در اجرای طرح دریابست و برخورد با صید ترال شد‌‌. مدیر دفتر امور صید وصیادی شیلات کشور اجرای طرح دریابست را در افزایش صید میگو نتیجه بخش و اثرگذار دانست و گفت: پارسال استان بوشهر 37 درصد، هرمزگان 25 و خوزستان 120 درصد با اجرای طرح دریابست افزایش صید میگو داشتند‌‌.شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد و شغل عمده مردم به دریا وابسته است.



  کد خبر : 5506
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :